Asus Transformer Pad TF103C 10,1 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Transformer Pad TF103C 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Christa 20-01-2018

Asus tablet TF103 c waardeloos product

Jammer dat mijn Asus TF103c voor de tweede keer stuk is en dat Asus geen enkele moeite neemt om onder coulancebeleid iets voor je te betekenen. Ik heb mijn tablet in april 2015 aangekocht en na 1 jaar moest hij al retour naar Asus en bleek het moederboard vervangen te zijn omdat dit het euvel van het mankement was. In juni 2017 was hetzelfde probleem weer aan de orde maar nu was de tablet net buiten de garantie en kon ik hem opsturen voor onderzoekskosten a € 75,= om te zien wat er aan mankeerde maar daar het probleem zich al eerder voor deed was het voor mij duidelijk dat er een fabrieksfout zit in deze serie maar Asus weet van geen wijken en blijft bij het standpunt van de onderzoekskosten en bij niet repareren kan je dan zonder kosten je apparaat daar laten. Waardeloze service en voor mij nooit meer iets van Asus. Helaas kan ik ook niet meer terug vallen op de winkel,waar ik de tablet heb aangekocht, omdat deze keten failliet is dus sta met mijn rug tegen de muur.

Minpunten

• korte levensduur
  • dure reparatie net buiten de garantie
  • Asus staat niet achter zijn producten
  • in 2 jaar 2 x kapot.

Tuin128 22-07-2015

Een fijn toestel, met behoorlijk beeldscherm, goede mogelijkheden, prettig in de bediening.
nadelen: accu is iets minder.

Rickbenik 15-09-2014

Deze tablet heb ik voor kieskeurig mogen testen. Voor de prijs waarvoor deze tablet te koop staat is het zeker een aanrader. De tablet heeft een erg lange batterijduur. Zeker 5 dagen meegedaan zonder te laden.

Daarnaast is het een snelle tablet. Start snel op, maar opent de apps ook snel en laat meerdere applicaties soepel naast elkaar lopen.

Enig minpuntje is het scherm. Wanneer je een website opent zie je wel pixelvorming. Aan de andere kant, het is ook geen ipad air.

Het toetsenbord is vooral een leuke bijkomstigheid voor studenten of mensen die veel mailen en onderweg zijn. Zit stevig vast en typen is al snel aangeleerd.

stijn 31-08-2014

Ik mocht deze tablet met toetsenbord een aantal weken testen testen van het Kieskeurig Testpanel.

Hieronder de positieve en minder positieve punten die ik heb ervaren in de weken dat ik dit product heb mogen testen:

Positieve punten
- Veel waar voor je geld (een 10 inch scherm, redelijk hoge resolutie, krachtige hardware + toetsenbord)
- Tablet en toetsenbord los van elkaar is erg handig. Tablet voor op de bank, toetsenbord als je teksten wilt typen.
- Erg helder scherm (vond hem op 50% al helder genoeg)
- Gebruiksvriendelijk. Enkele handige functionaliteiten in de software van Asus.

Minder positieve punten:
- De toetsenbord ligt niet met de 'anti-schuif pootjes' plat op de de ondergrond als de tablet is gekoppeld. Hierdoor ligt het product niet stevig op tafel en begint ie snel te schuiven. Als de tablet is ingeklapt heb je hier geen last van.
- Redelijk zwaar (tablet + toetsenbord combi). We zijn misschien wat verwend geraakt door de erg lichte tablets van Apple en Samsung...
- Geen premium feel door het vele plastic (wat soms kraakt als je de tablet op bepaalde plekken vast houdt).
- Het toetsenbord is een beetje instabiel met de tablet gekoppelde. Als je rechtsonder op het toetsenbord drukt, dan merk je dat ie iets op en neer beweegt
- Moeilijk te openen (geen uitsparing)

Zoals ik mijn review al begon, voor deze prijs haal je op dit moment denk ik niks beters.

JolyP 31-08-2014

Camera is zéér slecht, korrelig, wazig.
Accu matig, loopt snel leeg.
Moeilijk te openen.
Geen aanrader.

ASUS Benelux 02-09-2014

Beste Joly,

Jammer om te horen dat u zo'n slechte ervaring heeft met de tablet. De camera's zouden bij voldoende licht goede foto's moeten maken. In het donker is het misschien lastiger, omdat een flitser veelal ontbreekt op tablets.

Wat betreft de accuduur, die zou ook minimaal 8 uur lang mee moeten gaan. Ik zou u aan willen raden om eens te kijken of er niet een app is die voor een hoog stroomverbruik zorgt. Mogelijk gaat de accu dan wat langer mee.

Mocht u nog vragen hebben, dan help ik u graag verder.

ASUS Benelux / Marc

rijkie144 27-08-2014

Ik heb deze tablet getest voor het Kieskeurig.nl Testpanel.
Twee weken mocht deze in mijn bezit zijn en ik heb hem gebruikt voor diverse doeleinden:
- Facebook
- Google
- Mail checken
- Uitzending gemist kijken

Een aantal zeer positieve punten zijn:
- Het beeldscherm, mooi helder en goed te zien vanuit diverse hoeken
- Het design, stevig en oogt chiq
- Snel, ook bij multitasken en het kantelen van het scherm.
- Laad binnen iets meer dan 4 uurtjes op
- Het toetsenbord typt fijn

Minder positieve punten zijn:
- Zwaar
- Lastig te openen
- De mousepad/touchpad zorgt vaak voor mis klikken. De knoppen zitten verwerkt in het gedeelte waar je over heen kan gaan met je vingers. Dit heeft flink geïrriteerd.

Naar mijn mening is het een leuke tablet.
Niet de beste in deze prijsklassen vind ik persoonlijk, maar als je goede kwaliteit in een mooi jasje wilt en je neemt de mindere punten voor lief, dan is het een leuk geprijsde tablet.

lejeune67 27-08-2014

Deze tablet 2 weken getest voor kieskeurig.nl. Wat een fijn apparaat. De tablet voelt stevig en degelijk aan en de afwerking vind ik supermooi. Vooral het dockingstation is een mooi afgewerkt en typt fijn. Het aanraakscherm van de tablet reageert goed op aanraking. De tablet los-/vastkoppelen gaat heel makkelijk. Het scherm is heel scherp, helder en uit verschillende hoeken goed zichtbaar. De batterijduur is ongeveer 8 uur. Zeker een aanrader deze tablet!

knossos 19-01-2015

begin Sept heb ik ook deze asus gekocht alles klopt wat hier boven staat geschreven , enkel hij loop elke week 1 x vast om hem weer op te starten duur elke keer langer en langer soms uren [ laatste keer meer 9 uur] .Dan doet hij het weer prima zoals boven is geschreven .
Ga nu terug naar de winkel waar ik hem heeft gekocht .

mausems 27-07-2014

Deze tablet gekocht vanwege de prijs en omdat de integratie met KB probleemloos gaat!
Geen gedoe met bluetooth!
Het apparaat heeft mij aangenaam verrast, de snelheid en beeld weergave zijn meer dan uitstekend!
Het scherm op docking keyboard voelt erg solide aan!
Ik wou per se geen Windows 8 op tablet dus daarom deze Android gekocht (ook nog goedkoper dus).
Problemen met Office hebik niet want gebruik inmiddels Google docs waarin je nu ook kan opslaan in docx formaat...
(En kost niks)
Kortom erg tevreden met mijn Android tablet ☺